Vielse

"Dersom Herren ikke bygger huset, er bygmestrenes møje forgæves" - sådan stod der i et ældre vielsesritual, og det gør altså en forskel at tænke den Største med ind i den særlige dag.

Vi kalder det Vielse, fordi der er tale om en særlig handling, med det almindelige ord er selvfølgelig Bryllup, en forkortelse af ordet Brudeløb, som i gammel tid var det optog, der bragte brudeparret til kirken, hvor vielsen foregik.

Nyvangskirken kan tilbyde nogle moderne retro-rammer om jeres vielse: Kirken fra 1974 har en bredde, som gør det nemt for alle at være med, og en akustik, som er enhver musikelskers drøm. Det kan der siges megeet mere om, men kom selv og oplev den!

Vielse aftales med kordegnen eller præsten:

Kordegn Charlotte Bjørn (ma, ti & fr kl.10-12 og to kl.15-17.30) tlf: 59 51 27 69 og mail: chbr@km.dk